Thursday, April 23, 2009

penemuan lawakk....

ari nih aku dpt panggilan telefon dr sebuah KAFA di kawasan sekitar rumahku...

Ustazah : Assalamualaikum Siti..

Aku : Waalaikumsalam

Ustazah : Komputer kami kt sini ada masalah laa...

Aku : Ape masalahnya?

Ustazah : Monitor jadi terbalik semua...mcm org terbalikkan monitor

Aku : waakakkkakaka.... (tak terkontrol plak aku gelakk)

Ustazah : gelak plak dia...

Aku : OK ...nnt petang sy datang

Sebelum aku pergi ke KAFA tuh...aku buat buat research sikit kt internet.. Dan aku jumpa satu solution yg simple bebenor utk mengatasi masalah tadi...

Setibanya aku di KAFA tuh...aku tgk seorang ustaz sedang menggunakan pc tersebut dengan keadaan monitor di terbalikkan... dan tak terkontrol lagi aku gelakk wakakaakakaka.....

Aku pun terus menekan kibod dan tadaaaa....monitor kembali kepada asal....

Kalau u all nak cuba pon bolehh... Utk pengguna XP sahaja...dan display card yg berkaitan sahaja

tekan CTRL + ALT + Up Arrow

heheheh....selamat menterbalikkkan diri...

dun wori...monitor akan kembali seperti asal...tekan je semula CTRL + ALT + Up Arrow atau Down Arrow...

penafian : Sila buat atas tanggungjawab sendirik.... wakakakak..aku tak bersalahh!!

6 comments:

hikayathati said...

Ct ko teror komputer rupanya. Lap top aku black out..nape ekkk? Lap top aku tak dibuka hampir 2 tahun, aku bukak baru ni gelap gelita. Hehheheh.Ko kena jawab tau

mimiejibam said...

haha...Nura..takde la terer bebenor...sambilan aku repair komputer orang...

laptop ko tuh aku taktau nak kate ar...kene tengok depan mata...lom cukup hikmat Alam Perwira aku nak tgk dr jauh...kakakaka.....

Anonymous said...

masalah ana plak, monitor ana hilang dari table ana... mcm mana tuu??? bole solve kan problem ni.... wekekekekeke....

~~kutu petang hari~~

cikliah said...

That's new thing to me too... tapi part ustazah pakai monitor terbalik tu mmg menggelikan ati... hahahahah... ampun ustazah...

mimiejibam said...

mr kutu petang hari :

itu macam kalu...len kali kasi tambat itu monitor aaaa... kalau rasa nak cukup kuat...pakai tali kapal tau

mimiejibam said...

cikliah :

mmg lawak...sy gelakkan ustaz tu selamba je... walopon tak berapa kenal...