Tuesday, December 22, 2009

kena lagik.....

petang semalam..upah org mesin rumput kat laman secoet depan umah aku tuh...aku tinggalkan duit kt bapa mertua utk bayar upah org tu bila selesai sebab aku dan asben nak pegi jogging...

on the way berjogging tu asben dpt call dr anak sulong aku... Katanya cermin kete pecah..erkk! Kami pun patah balik ke umah...

Sesampai di rumah ku lihat cermin tingkap pintu belakang sudah retak seribu..Org mesin rumput tu cakap kena batu...bersalah sungguh aku tgk muka org tu..kesian pon ada...Dia cakap ikut abg la apa nak buat..nak suh dia bayar ke atau apa saja...Selepas berbincang org tu setuju bayar sebahagian...

Aku plak terpaksa la membersihkan cermin yg berderai tu...perghh letih jugak...Malam tadi terpaksa la avanza ku itu berselimut plastikk... :)

5 comments:

Anonymous said...

petua org2 tua, sekiranya ingin memotong rumput di laman rumah teres pastikan tiada sebarang kenderaan di parking bersebelahan laman tersebut....

- Tapir

Anonymous said...

org yg potong rumput tu tak remind ke suh remove keta jauh2? patut menda2 camni depa lagi tahu..

apa2pun benda dah jadik...adalah hikmah tuh.

KC

mimiejibam said...

ada gak terdetik dlm hati sebelum tu nak suh asben alihkan kete..tapi tah cemana...tak terucap plak..kelu lidah utk berkata...hahaha...mungkin dek kerana terlalu excited nak pegi jogging agaknya...

Unknown said...

aduh kalo cermin kete nih ..prblem x abeh2.. dah bersihkan pun stil ade lg serpihan .. lagi2 cermin depan.. risau ank2 terpijak ajer.. ape pun pasti kn lebih berhati2 kalo org potong rumput kene alih kete dulu.. ye mimi

apai said...

ni musti gara-gara nak kuruskan sikit lagi badan supaya lebih mudah memakai baju pengantin ..... tu tak sabar nak berjoging .....