Sunday, March 22, 2009

cuti cuti cuti

assalamualaikum....

hehehe...kununnya cuti panjang la...tp takde lah panjang mana...saje je kasi gimik sket...

Ari tuh aku balik kampung suamiku sebenornya... adik ipar kawin..aku balik hari Khamis malam..so Jumaat tuh anak2 aku pakat ponteng sekolah..aku balik ke sini semula hari Rabu petang...kira lama gak la tuh :D

Time kenduri..biasalah..banyak mende nak kena buat.. Letihnya tak terkira.. dicampurkan lagi dengan urusan restoran.. Maka bertambah2 lah letihnya...

Ada la satu petang tuh...ketika kami sekeluarga sedang bersembang2 beramai2 di ruang tamu.. Tiba2 anak aku Aiman (yg ke-3) berlari masuk rumah...

"Mak!! Akmal jatuh dlm parit!"

hah!! suasana menjadi panik seketika.. Dalam kepala terpikir Akmal sedang tenggelam timbul dlm parit...isk..

Aku dan suami berlari ke depan rumah utk mendapatkan Akmal.. belum pun sempat ke parit.. Akmal dah menangis2 sambil berjalan balik ke rumah.. Habis basah kuyup dan berpasir kepala dan baju dia...

"uwaaa...... angin ni tolak...Akmal masuk dalam air...kenapa mak tak pegangg..."

Dalam hati nak tergelak ada...saspen pun ada...mcm2...

Mujurlah tiada kecederaan serius.. Air parit tu pun tak dalam mana...separas lutut budak jek... cuma yg aku risau tuh dia jatuh dari atas jambatan ke dalam parit.. dan dalam parit tu ada bongkah2 konkrit.. tp tiadalah plak tanda2 badan/kepala dia terkena konkrit tuh...

hmm.....gitulah gaya budak bandor la kununnya yg jarang jumpa parit air... suka sangat main2 kt tepi parit tuh dok lontar batu... alih2 orang pon ter'lontar' sama...

No comments: