Monday, June 15, 2009

dah ok dah

dah lama aku tak hapdet blog ni... agak sibuk sikit...ada beberapa tempahan sistem dan data entry yg aku kene proses.. skang ni dah lapang sikit.. so bolehlah aku menulis diblog ini...

bila eh (tarikh pon aku tak ingat dah) aku balik Karak kerana pakcik aku meninggal tu.. Selepas menziarahi rumah pakcik aku tu, aku singgah pula ke rumah kakak aku..

Abang ipar aku ni mmg jenis kreatif orangnya dan pandai bertukang, walaupun dia seorang guru.. Bila dia masuk kereta aku..dan tgk handbrake aku tuh terus dia ada idea mcmana nak repair.. Aku pun dah terpikir idea tu..cuma takde barang nak bikin..

So, abang ipar aku amik 2 nat skru dan skru astro (tak tau nak panggil apa eh) dan masukkan ke besi kecil dlm handbrake tuh... ketatkan nat dan tadaaa...handbrake aku sudah berfungsi seperti biasa....

sebelum...


selepas....



sori ler gambo tak clear... kamera henpon 2.0 mega pixel jek...hehehe

No comments: