Monday, January 12, 2009

Ayam goreng erk!

tiba-tiba aku teringat satu kisah benar yg diceritakan oleh kakak no.2 aku baru2 ini...

Pada satu hari..kakak aku menggoreng ayam untuk hidangan makan tengahari keluarganya hari itu.. Selesai menggoreng, kakak aku membersihkan dirinya setelah bertukus-lumus di dapur.

Selepas itu, dek kerana terlalu lapar..kakak aku pun mencedok nasi ke pinggan.. Ketika ingin mengambil ayam goreng itu, terlihat olehnya satu objek yang kelihatan agak pelik. Nak kata ayam, kecik sgt.. pulak tu mcm ada bentuk 4 kaki terkangkang.. mungkin cebisan daging ayam kot...

Belek punya belek... aiyakkk!! cicak rupanya!.. agaknya cicak tu terjun tiruk semasa kakak aku tengah menggoreng ayam tadi.. Mungkin cicak tu teringin nak mandi kat swimming pool..tapi tersalah target...

Maka hilanglah selera kakak aku yg kelaparan tadi...sian...

Moral of the story... lenkali kalu nak terjuk tiruk pon...siasat dulu ye wahai sang cicak...

3 comments:

Anonymous said...

mj : tu baru cicak goreng yg belom masuk mulut lagi.....saya ptg semlm, minum kopi yg wife buat dan letakkan di meja luar rumah....terlupa nak minum, bila teringat nak minum terus guppppp....guuppp.....terasa ada benda mcm biji dlm mulut....setelah menelan air kopi, saya pun meludahkan biji tu....tapi rupa-rupanya lalat yg besar dlm air kopi......huuurrkkkkk....x muntah pulak tu....

cikliah said...

Lalat tak apa... pesan Rasullullah... celupkan kedua2 belah sayap.. kira dah neutralised balik dah....

mimiejibam said...

a'ah lalat kira ok lagi ler... ini cicak..eyekkk...rasanya kite pon penah termakan tau.. dok dlm mee hun.. tang kepala.. mcm bwg putih.. bila kunyah rasa dia semacam..terus kluokan..pastu terus ilang selera...