Monday, October 6, 2008

Tragedi Sebelum Raya....

Tahun ini tiba giliran aku untuk menikmati raya pertama di kampungku... Kami bertolak ke Karak kira2 pukul 1pm dan sampai pada jam 2 lebih .. perjalanan lancar..tiada kesesakan..

Setibanya di rumah kakak aku yg sulong...kakak aku yg no.3 pun sudah sedia menunggu aku di sana.. Kakak no.3 aku meminta aku menemaninya ke Bentong untuk membeli baju raya utk dirinya..

Kami berdua pun pergilah ke Bentong... anak2 aku tinggalkan dgn suamiku di rumah kakak aku yg sulung itu...

Setiba di Bentong..kami pun memilih baju...pilih punya pilih...kakak aku asik tak berkenan jek... dekat nak 3 jam kot kami memilih...baru ler berjumpa yg berkenan...itu pun aku main ok2 jek..pasal belakang aku dah sakit asik berdiri dan berjalan...(hehehe)..kalau tak, mau tak beli2 nye..

Selesai membayar...tiba2..kakak aku tanya.. "Mana kunci kereta?" Aku jawab "Aik? Kan awak pegang tadi?" Aku ingat dia main2...rupa2nya betul... Adeh...satu hal plak nak mencari kunci dlm kedai baju yg penuh dgn kain baju tu... cari punya cari tak jumpa juga... jam dah pukul 5 lebih nih...kang nak berbuka plak...

Aku cadangkan supaya mencari di Maybank..sebab sebelum tu kakak aku pergi keluarkan duit di situ... tak jumpa juga.. Pergi CIMB pon tak jumpa juga... pastu kami ke kereta.. tup2 ade satu pintu tak terlock... bukak je pintu..alarm pun berbunyi...adusss...sib baik ada mamat tlg cabut wayar ape tah..dah alarm tu pun senyap..Mamat tu cadangkan supaya kami ke kedai kunci...utk panggil tukang kunci tu supaya tukar kunci baru..

Kami pun berjalan lagi... dah berapa kali tawaf blok bangunan kedai nih... Bila sampai ke kedai kunci..cina tu kata dia caj Rm140... terkujat jap... mak aih..mahalnya... tak bleh jadi nih...

Kami pun kembali semula ke kereta... aku cadangkan kakak aku cari kunci spare..kot2 ade dlm kete.. Alhamdulillah..sib baik ada... tapi dah bengkok la plak...takleh masuk... so aku suruh kakak aku pegi semula ke kedai kunci tadi utk repair...sementara aku jaga kereta...kang tak pasal2 ilang plak..sebab pintu tak berkunci..

Tak lama tu kakak aku pon dtg semula... tukang kunci tu duplicate kunci baru..sebab kunci bengkok tu takleh repair..nanti lari die punya bunga... Sib baik la kunci tu boleh digunakan utk hidupkan enjin...

Ari tu kami berbuka dlm kereta je la... minum air kotak sorang satu...

3 comments:

cikliah said...

Adehhh... sungguh la sadisnya....
Selamat Hari Raya MimieJ...

Makcik Runner said...

huh, baru terperasan blog hang. tapi apa2pun, seb baik hang dpt berbuka ngan air kotak. ada orang tu terpaksa berbuka ngan air lioq jer...heheh

the principal said...

Kalau jadi bende camni, dlm hati nak menyumpahkan? Yelah, takde ke masa lain nak terjadi? Tp ni dugaan, nak tengok iman kuat ke tak?

Mesti penat shopping baju raya utk 7 org kan?