Wednesday, December 3, 2008

bizi kah aku?

dah lama aku tak menghapdet blogku ini...idea tak mau masuk laa..story tu ada..tapi yg tu nak simpan dulu...sampai masa nnti aku cite...

senjak dua menjak nih aku ade lah sedikit bizi...Aku sedang menyediakan beberapa financial tools menggunakan MS Excell untuk kegunaan Riverside.. Supaya kerja2 dapat dibuat dengan lebih cepat, kemas dan tepat. Walaupun Riverside dah ada account system.. tapi tools2 bantuan nih perlu ada juga...

Aku cukup seronok mengexplore kecanggihan Excell, kalau dulu takat tahu SUM, buat sedikit formula utk mengira..skang aku maju ke depan sket (bkn perut je yg maju tau). Sebenarnya aku dah lama juga tau wujudnya VLOOKUP, SUMIF, MACRO, VBA dalam excell nih, cuma keperluan untuk menggunakannya masih belum ada, jadi aku abaikan saja.

Jadi, bila aku menyediakan tools utk Riverside nih, aku nampak keperluan menggunakan mende alah tu...jadi apa lagi..aku pon mempraktikan ilmu aku.. Dan aku rasa seronok, seolah2 mcm baru berkenalan dengan Excell nih... (micr*soft kene kasi komisyen promosi nih..hehe). Rasa mcm semua bende aku nak excellkan plak..erk!

Kepada pakar2 jgn gelakkan aku yeh...mungkin aku nih ketinggalan ketapi sket... Maklum ler....dah lama dok bwh tempurung...keh keh keh...

3 comments:

Makcik Runner said...

kalau hang rasa hang ketinggalan ketapi, aku lagi laa ketinggalan jet...laju jerk! tak sempat nak melambai...

Anonymous said...

apa la korang ni......komuter pun dah nak extend sampai ke Perlis.....
p/s......saya pun terkial-kial jugak....

Anonymous said...

Saya setakat excell,buat yg biasa-biasa,MJ tak mahu buat kelas untuk forumer SU.net.-hang perak.