Monday, December 15, 2008

Percutian - Part 3

Sabtu, 13 Dis 2008

Kami bersarapan pd jam 9 pg... dah byk makanan yg kurang...sape suh bangun lambat kan! Tapi alhamdulillah kenyang juga...lepas mkn naik atas ke bilik semula... utk memudahkan bagi mereka2 yg ingin menymbang baja asli :p

Selepas itu kami ke Mardi...seingat aku masa rombongan sekolah dulu..byk tpt2 yg boleh aku lawati..tapi pergi kali ini..mcm takde ape sgt..bayaran masuk RM3 bg dewasa dan RM1.5 bagi kanak2 berusia 7-12thn.. Kat situ kami meredah pokok teh yg ditanam di lereng bukit... anak aku yg kecik tu pon memanjat juga..tak padan kecik... Lepas tu kami melawat kilang teh...ingatkan boleh la tgk proses membuat teh..rupa2nya sekadar dipamerkan mesin2 shj..ceh! Lepas tu kami hanya sekadar melawat pokok2 bunga...pokok strawberry dan ikan dlm kolam...sungguh tak besh! Cuma yg bestnya bila ambik gambo dgn pemandangan yg cantik.. (err...usb cable dlm beg laptop asben..so takleh nak upload gambo...laptop nih takde bluetooth)..gambo kendian eeh...

Lepas melawat Mardi..kami naik ke Brinchang...takde ape nak lawat...pegi melawat restoran jek utk mkn :) Anak2 plak asik nak balik hotel jek...nape tah... agaknya sejuk atau sebab diorang nak main computer game.. (sape suh bwk laptop!)

Balik ke hotel anak2 main game...aku plak tido...iskkk. Pukul 3pm tu dpt panggilan tepon dr Kak Zawiyah pemilik taska yg aku anto anak2 aku dulu.. Dia tanya aku kat mana...aku ckplah aku kat Cameron..Pastu dia cakap..kat Heritage eh.. Dlm hati aku..eh mcmana dia tau lak nih... Rupanya akak tu ada kat lobi masa tu...dia ternampak kete aku kat parking.. hahah ade geng plak bercuti kat sini...

Petang tu kami ke tapak permainan lagi...itu jek la tpt yg anak2 aku nak pegi... iskkk..

Mlmnya kami dihidangkan dgn western food.. alaa ciken cop, sup dan eskrim jek... cuma yg syoknya..takde pelanggan lain kat tpt mkn tu...so kami bleh lepak lama2...dan tak kisah ler anak nak ke sana ke sini...takde la kaco org lain..

Cuma bile jam dah pukul 9 lebih tu..anak2 dah alarm... nak tgk cite underdog..kul 10... cehhh buang karan org nak dinner romantik2 gitu...

No comments: