Tuesday, December 9, 2008

Kisah hari raya haji...

Tahun ni aku beraya di rumah sahaja...memang jarang aku balik kampung time raya haji nih...mungkin kerna cutinye yg sekejap aje...atau kemeriahannya yg tak berapa dirasai..ntah aku pon tak tau..

Pagi2 lagi kami sekeluarga dah bangun kecuali yg kecik 2 org tu.. masih lena..mungkin kerna ujan yg turun menyejukkan suasana...memang sedap tido... Suamiku dan 3 org anakku bersiap2 ke surau utk menunaikan solat sunat aidil adha.. aku di rumah memasak juadah hari raya... Aku cuma sekadar memasak rendang ayam, kuah kacang dan ketupat mini.

Ujan turun sepanjang hari...jadi kami tidaklah merancang utk kemana-mana.. hanya duduk di rumah..makan, tengok tv...tido.. Ketupat mini yg aku masak...30 peket kecik tu boleh habis sekali hadap jek... memandangkan kuah kacangnya masih banyak...aku pon menyuruh anak aku pergi beli lagi ketupat nasi tu...beli yg peket besar tu...2 bijik masak..abis jugak... dasat betoi anak2 aku makan...errr ke mak dan abahnya yg lebih makan.. hehehehe

Jadi, itulah aktiviti raya kami sekeluarga tahun ini...sungguh mem'bina' badan....

1 comment:

Anonymous said...

saya lak.....x cukup tidur dek kerana menerima panggilan kul 3.45pg memberitahu pak mertua nazak di Ampang....habis anak menantu balik ke Ampang....rupa2nya beliau kurang kandungan gula (pesakit kencing manis ni gula kurang pun x boleh apatah lagi kalau kandungan gula high)...semua anak menantu siap berbisik memohon maaf.....