Thursday, December 11, 2008

Percutian - Part 1

Kami merancang utk bercuti nih kira last minit punya...sebab ketika ini asben tgh sibuk dgn projek...tapi elok pulak migration besar2an projek dia tu dijadualkan minggu depan... so minggu ni je la yg ada utk kami pergi bercuti..

So..aku pun mulalah mencari maklumat tempat2 percutian melalui internet... Teringin pula nak bercuti di tanah tinggi...anak2 belum pernah ada pengalaman ke tempat sejuk begitu.. Nak pergi PD rasanya macam dah bosan...nak pergi belah timur...rasanya mcm baru lagi ke cherating dulu... Jadi setelah menerangkan kpd anak2 ttg tiadanya kolam renang...tiadanya pantai...yg ada cuma ladang2 dan kebun2 sayur..serta cuaca yg sejuk..dan nampaknya anak2 berminat...maka aku pon mulalah mencari maklumat di internet.

Niatnya utk mendapatkan apartmet yg ada kemudahan memasak..malangnya kebanyakannya sudah habis ditempah..maka aku terpaksa mencari hotel plak.. Byk juga hotel2 yg aku telepon ari nih...susah nak dptkan yg boleh stay 3 hari 2 malam.. sebab kebanyakannya penuh pada hari sabtu..

Dalam keadaan yg dah hampir putus asa..aku mencuba juga menelepon Heritage Hotel.. Alhamdulillah...akhirnya aku berjaya menempah dua bilik utk dua malam.. aku minta supaya bilik tu ada inter-connection ataupun bilik bersebelahan... Ye lah...kalau bilik anak2 jauh...susah hati plak... Dan yg paling seronoknya hotel tu provide breakfast dan juga dinner sekali...senang la cerita..takyah susah2 nak cari kedai makan...

Teringat aku...kali terakhir (itu ler satu2nya) aku ke Cameron adalah ketika aku form 4..masa tu dpt pegi free kerana result SRP yg cemerlang..hanya pelajar2 yg mendpt 6,7 dan 8 A jek yg dpt pegi...pergh dah 19thn yg lalu...lamanyaaaa

So..esok aku sekeluarga akan bertolak ke Cameron Highlands..doakanlah perjalanan kami selamat dan lancar...dan semoga urusan kami dipermudahkan...amin...

No comments: