Monday, December 15, 2008

Percutian - Part 2

Hari Jumaat sekitar 9 pagi..kami pon memulakan perjalanan.. Hentian pertama di Restoran Maju Ahmad untuk bersarapan..Setelah masing2 mengisi perut..kami pon bertolak ke Cameron Highlands..

Perjalanan agak lancar..cuma hp suamiku asik berdering aje..panggilan dari restoran..hai macam2 hal plak..kami sampai ke exit Tapah kira2 jam 12tghari..

Selepas keluar exit Tapah..maka bermulalah cabaran mendaki dengan jalan yg bengkang bengkok... dah la kecil..di sebelah tebing tak berapa ada pagar ...pergh..kalau memandu malam boleh terbabas masuk gaung..nauzubillah..

Dinding2 bukit pon kelihatan byk yg mengalami tanah runtuh..saspen juga dibuatnya... lagi saspen bila terpaksa berselisih dengan lori..sampai kadang2 tu kena berhenti dan bagi laluan pada mereka dulu...kalau tak, bergesel...memang kecut perut dibuatnya

Kami tiba di Tanah Rata kira2 jam 1.15pm.. Suami dan anak2 pergi ke masjid dulu utk menunaikan Solat Jumaat..Setelah mereka selesai kami pon pergi ke gerai utk makan tengahari.. Kemudian kami ke pasaraya berdekatan utk membeli sedikit keperluan dan juga botol susu dan susu...ntah mcmana bleh terlupa bwk bekal utk si kecik nih..

Kami check-in ke hotel pd pukul 3pm.. Alhamdulillah dpt bilik yg ada inter-connecting..senang nak pantau anak2.. Pemandangan dari balconi mmg cantik..cuma hotel ni agak lama..kebersihannya agak kurang..cadar berbau hancing... adusss... karpet pun berbau..tuala takde...mintak kat housekeeping...pukul 7pm baru dpt.. tapi biliknya memang besar...anak2 boleh berlari2..

Bila menjelang petang..kesejukan mula terasa...bagaikan ada satu aircond besar yg menyejukkan seluruh pekan..pergi ke tapak permainan langsung tak berpeluh...kereta pon takyah bukak aircond..buka je tingkap..sejukkk dan segar...jimat minyak hehe...

Malam tu kami dihidangkan steamboat...best betul dpt sayur2 yg segar...mkn macam tu jek...cuma yg tak bestnya anak aku yg no. 3 buat hal plak... org tgh sedap2 nak makan..dia nak naik atas nak tido plak..iskk

Tido malam memang sejuk giler...kalau kat rumah tu, boleh tutup ekon... kat CH nak tutup apenya..tutup tingkap pon masih sejuk...terpaksa lah berselubung dlm selimut..pakai baju sejuk dan stoking..

Bila tersedar pukul 6am tu...letrik takde plak..gelap gelita..nak ambik wuduk pon bertemankan cahaya dari henpon...lepas semayang subuh...sambung lagi ler tido...

errr....stop dulu la...kang jadik karangan spm plak....sambung kemudian...