Thursday, September 4, 2008

bubur lambuk dan asrama

ari nih aku mencuba2 memasak bubur lambuk...tak tahulah apa rasanya (posa..mana bleh rasa).. tapi aku menyuapkan dua anak aku yg 5 thn dan 3 thn nih laju je depa telan...sedap la kot..heheh

Bila masak bubur lambuk nih aku teringat zaman aku di asrama dulu... Aku masuk asrama sejak tingkatan 1 lagi.. Sek Men Abdul Rahmn Talib, Kuantan (SMART).. itulah nama sekolah aku.. Aku bersekolah dan tinggal di asrama itu dari tingkatan 1 - separuh thn tingkatan 4.. lepas tu aku bertukar ke Sek Sultan Haji Ahmad Shah, Pekan (SHAH) plak.

Tapi aku nak cite pasal masa aku di SHAH...SHAH nih merupakan sekolah asrama penuh.. dan aku adalah di antara batch sulong. Ramai kawan2 aku dari SMART juga berpindah ke SHAH...so aku takla rasa kekok sgt...kira ada geng laa...hehe..

Rutin hidup kt asrama...kul 5.00am dah bangun..get ready utk solat subuh.. Masa tu aku nih baiklah kunun..jadi AJK Musolla, so sekali sekala kena la jadi imam..hehe

Kul 7am gi sarapan kat dewan makan...pastu gi sekolah..petang ada prep...petang lagi ada riadah..solat maghrib dan isya' berjemaah kat surau..mlm ada prep lagi..pastu baru laaa boleh landing...zzzzzzz...

Time bulan posa plak sahurnya pukul 4am.. jenuh la abg2 dewan makan ketuk periuk nak suh kiteorang bangun..haha..sampai merayu2... ye la kalau takde org mkn...membazirlah mkn tu...

Tapi yg paling aku suka time lepas prep mlm...ade juadah moreh disediakan..dan yg paling aku suka time diorang serve bubur lambuk.. sedapppp... Time itulah aku akan mengendeng kawan2 yg tak suka bubur lambuk.. kalau kena gaya..dapatlah aku mkn 2-3 mangkuk bubur lambuk...hehehe...

Sebenornya aku masih tercari2 resipi bubur lambuk yg sama dgn bubur lambuk yg aku makan kat asrama tu..belum pernah aku jumpa lagi buat masa nih...aku harap2 bubur lambuk yg aku masak tadi tu sesedap bubur lambuk asrama yg kurindu.. hehehe

No comments: