Tuesday, November 18, 2008

Cuti sekolah...

cuti sekolah bermula kembali... bermakna bermula lah episod aku dok berperang dgn 5 boys nih...hahaha....terutama sekali berperang berebut komputer ni haa... walaupun dah ada 2 komputer dan 1 ipod touch... tapi masih tak mencukupi... So aku dengan segala kuasa veto yg aku ada...aku hanya membenarkan mereka bermain komputer pada waktu2 yg dibenarkan shj... itupun setelah mereka mengerjakan segala tanggungjwb diri terlebih dahulu..

Kalau diikutkan hati, aku takmo bagi langsung mereka bermain komputer nih... sebab setiap kali mereka bermain...sekejap je...mesti bergaduh punya...tapi kadang2 tu timbul gak rasa kesian melihat mereka kebosanan hanya menonton tv shj.. Sekarang plak agak selalu ujan..so, mereka tak dpt keluar rumah utk bermain basikal.. Dan the boys ni plak, takde plak mengkreatifkan diri utk bermain dlm rumah..setakat menteraburkan kusyen kerusi utk buat pondok2 tu ada lah.. tapi aku plak tak tahan menengok rumah bagaikan tongkang pecah...

Kalau dulu2 masa aku sebaya mereka...aku memang tak lekat di rumah sepanjang cuti... Aku pergi masuk utan...mandi sungai..panjat bukit..main pondok2, buat pondok sendiri woo....dan kalau paling cokia pon aku main baling selipar ke...main kejar2 ke..

Budak2 sekarang nih aku tengok kalau takde komputer tu..mcm dah takde bende lain yg boleh menyeronokkan mereka... petang2 pon mereka setakat main beskal..main bola..

Petang semlm aku bwklah mereka ke taman permainan...tapi amat menyedihkan... dengan lopak airnya yg sedalam buku lali... rumput yg panjang...sungguh tak menyeronokkkan...

Cuti baru je bermula..tapi aku dah kehabisan idea utk membuatkan mereka menggunakan cuti dengan sebaiknya... tolong bagi idea sket...

No comments: