Thursday, November 20, 2008

merapucipta...

Semlm aku nak perangatkan makanan dalam microwave... Buka2 je microwave tu..perghhh!! ada ayam masak kicap yg aku perangatkan beberapa hari lepas. Kes terlupa la nih... Ayam2 tu dah naik berulat dah...dan baunya pergh!

Tiba2 datang plak idea merapu dalam kepala nih... Kalaulah microwave tu ada food sensor/detector, pastu kat luar ada lampu blink2 bagitau ada makanan kat dalam tu..sila keluarkan...takde la jadi macam kes keterlupaan aku tu...dah perangat..pastu terbiar basi dalam microwave. Atau memang dah ada?? Maklumlah aku pakai microwave murah2 jek..kot la microwave yg mahal2 dah ada mende nih...

Lepas tu mlm tadi aku berhajat utk pergi ke pasar malam berdekatan rumah. Sampai2 je di sana, belum keluar kereta lagi..ujan pun turun. Hmm... memikirkan malas nak berpayung dan meredah ujan, aku pun pulang semula ke rumah.

Dan datang plak idea merapu ni sekali lagi. Apa kata kalau payung tu ada adjustable kaki...yang boleh dipanjangkan/dipendekkan mengikut keperluan. Ye laa...time bersesak kat pasar malam dengan payungnya...mesti ada mangsa2 yang terkena payung dikepala atau tercucuk kat mata. Pastu bila berselisih sesama payung, mesti salah sorang kena angkat tangan untuk tinggikan payung supaya tak berlaga..lenguh gak. So kalau payung tu boleh dipanjangkan kakinya...tangan tak lenguh...payung tak kena org lain..bagus gak ek..

Lepas tu idea2 merapu pun bertambah2 dalam kepala nih...

- Kentut detector.. bila ada org kentut jek (kes dlm bilik ber'ekon' le nih) detector terus sedut bau tu...so bau tak mengganggu org lain

- Tong gas yg ada meter menunjukkan isipadu...mcm meter minyak kereta tu.. So boleh ler agak2 bila gas dah nak abih.. Takde lah berlaku kehabisan gas diwaktu kritikal

- Ujan alarm.. selalu sidai kain kat luar..tiba2 ujan tanpa disedari..sedar2 baju dah basah..(biasanya kes tertidur le nih atau kes terleka berchatting)... So kalau ada ujan alarm nih...bila ujan dan turun jek..nanti akan berbunyi alarm kat dlm rumah...so yg tertido nih boleh terjaga dan angkat kain tu...

isyy.... mengarut jek aku nih ek... so mahapkan aku kalau menjebakkan kalian dlm pikiran merapu aku nih... hehe..

6 comments:

cikliah said...

MimieJ,

Teman suggest miker futher study buat Artificial Intelligence ni. Pakai fuzzy logic segala... sure miker turn out to be a very good inventor later...
Ada satu rancangan realiti pasal invention kat US kan ? Miker patut masuk pertandingan tuh...

Anonymous said...

ni nak lawan pereka terkenal tu ke apa ke nama dia...Zul

Anonymous said...

Susah-susah beli aje robot honda asino tu,semua keje dia boleh buat.-hang perak.

Anonymous said...

KAH...KAH....KAH...KAH..kAH..KAH. uhuk-uhuk-uhuk, punyala lawak. sampai terbatuk-batuk den..:)

the principal said...

Kentut detector mmg patut ada.

Insiden pertama : Kat One U. Ada 2 minah Melayu, seksi bukan main, mekap tebal. Saya jln belkg they all, tiba-tiba bau..masya allah. Rasanya wangi lagi bau kilang ayam kat saujana nih...

Insiden kedua : kat MPH, Midvalley. Apek ni punye dressing mmg kelasss. Tetiba, bau busuk teramat keluar. Dia sempat tengok saya kat belkg dia. Bengang sgt. Tengoklah belkg sebelum nak "lepas".

Moral of the story : Dont judge the book by its cover...

Anonymous said...

MJ...panaskan balik laa ulat2 tu...kaya dgn protin aper...!!! ekekeke

hahaha..muka lawa cemana pun, kentut mesti busuk punya...!!


~cik ketumbar~