Tuesday, May 12, 2009

buah nangka jatuh.....

Tengahari tadi...lepas aku amik anak2 balik dari sekolah kebangsaan...aku terus mandi dan menunaikan solat zohor..

sedang aku bersolat...terdengar bunyi mcm mende jatuhh...

selesai solat aku pun keluar dari bilik..mencari punca bunyi jatuh berdebuk tuh... Ku lihat anak sulungku tersengih2...

Aku : Mende apa jatuh tadi?

Adham : hehehe...

Aku : isk...mende apa?

Adham : saya... saya jatuh dari atas kt tangga..

Aku : Hah?! Camana leh jatuh? Awak main gelongsor eh?

Adham : a'ah...pastu tah camana..tak dpt pegang...terus jatuh ke bawah.. (sambil menunjukkan dari mana dia jatuh)

perghh... dari anak tangga ke-11 tuh...tinggi..

Tapi dia macam ok...pegi jugaklah sekolah agama sebelah petang.

Balik dari sekolah agama tadi...dia dah start menangis... ceh..hilang macho... tadi malam dlm kul 8.30 aku bawak dia ke klinik..doktor kata terseliuh je..

hmm...itu lah gayanya... sebelum2 ni dah byk kali aku warning...jangan gelongsor di tangga.. bukan dia je...adik2 dia suma wat gitu gak..kecuali yg kecik sekali coz dia tak sampai...

sekarang kan dah jatuh... aku cakap kt dia.. "Lepas ni panjat bumbung plak ek...kasi terjun tiruk terus"... heheh...brutal punya mak ek..

1 comment:

cikliah said...

hahahaha... reverse psycology katanye.... hehehehhe