Thursday, May 28, 2009

awang rock

hahahaa... mende la 'awang rock' ni kan... Aku tingatkan peristiwa 'awang rock' ni bila kawan aku kt facebook mention ttg ni baru2 nih.... hanya pelajar2 ASPURI, SMART saja yg tau apekebende 'awang rock' ni hehehe.... Buat SUPARDI..kalau ko baca blog aku ni...dan ko nak tau ape itu 'awang rock' yg dimaksudkan..sila la baca sampai habis nooo....

Asrama Puteri (ASPURI), SMART aku dulu ni terletak dihujung sekolah...kawasan belakang di luar pagar adalah hutan.. tapi bukanlah hutan hujan khatulistiwa plak... hutan kecik jee...

A'-kisahnya... 'awang rock' ini sering muncul dari celah2 hutan tu laa... terutama sekali pada hari Jumaat...time org pegi semayang jumaat.. waktu tu pelajar ASPURI tengah melepak..rehat panjang katakan..

Apakah itu 'awang rock'... hahahaha...

Akan ku terangkan dengan ayat penuh skima ye tuan2 dan puan2...

'Awang rock' ini merupakan beberapa orang lelaki yg muncul dari celah2 hutan itu..dengan tujuan mempamerkan alat sulitnya kepada pelajar ASPURI.. Akan tetapi kemunculannya bukanlah secara berkumpulan...tetapi bersendirian.. tahu plak diorang ni amik giliran. Bangsa 'awang rock' ni ada pelbagai.. melayu, cina dan india..

Mereka ini tidaklah menceroboh masuk ke dalam kawasan asrama...tetapi hanyalah di luar pagar.. Selesai mempamerkan aksi..mereka akan menghilangkan diri...itu saja... kiranya mcm tiger show laaa...

Kehadiran mereka ni kadang2 seperti dinanti oleh pelajar2 ASPURI.. bila saja mereka muncul.. akan terjerit2 laaa mereka memaklumkan kehadiran 'awang rock' ni...

OOoiiii.... awang rock datang...awang rock datang!!!... Maka dalam sekelip mata saja akan penuhlah pelajar2 ASPURI menjengok ditingkap.. ada juga yg berani pergi ke tepi pagar tu....

Aku pernah juga terserempak secara dekat dgn 'awang rock' nih.. Masa tu aku bertiga tgh jalan kaki menuju ke jalan besar..Masing2 membawa beg besar...nak balik kg la katakan...

Tetiba kami terdengar bunyi motosikal yg dibawa perlahan menuju ke arah kami.. Mula2 ku lihat seorang cina yg menunggang motor tu..sambil tersenyum.. Masa tu aku tak tgk ke bawah lagikk... Sekali terpandang jeee yg kat bawah tu... apalagii... aku dan kawan2 aku tu mencicit laaa lari... takut gak woo... tak penah terserempak sedekat itu ngan 'awang rock' nih...

Adapun, sampai hari ni aku masih lagi tertanya-tanya... kenapa gelaran 'awang rock' tu diberikan kepada mereke eh??

4 comments:

Unknown said...

sama je mcm kt sek saya la MJ..tp gelaranya 'wala'...asal kejadian nama tu mmg x tau..hehehe

cikliah said...

hahahaha... camner la dapat nama awang rock tu ek ? 'wala' tu lagi la pelik... huhuhuhu...

Makcik Runner said...

hahahah!

buNga said...

same la kat sekolah kite dulu pun ade... dia dtg mlm.. mmg dtg kat aspuri jek..

kami gelar dia BM.. "Bogel Man"

satu hari kami gi CM beli lastik.. bile dia dtg kami acah2 nak lastik.. hahaha takut dia...

yg kelako, dia lepak kat celah2 semak tepi longkang tu n amik lampu torch lite n suluh tang tu jek. maklumlah kan mlm...

mmg kuang ajor.... arghh !!