Tuesday, May 26, 2009

sabo jek la....

adeh fenat makcik taw... baru balik dari Shah Alam nih... bukan sesaje g jenjalan ke sana...tapi dengan satu misi menyelamat woo...hebat tak...

alkisah ceritanya begini...(kasi muzik sikit!..)

road-tax kete kelisa asben aku dah tamat tempoh semalam.. hari ni dia nak pegi keje, so dia kenalah bawak kete avanzaku itteww...

kete kelisa dia ni dah lama tak guna kunci alarm (apa nama mende ni ek?) tuh.. jadi biasanya dia main tekan punat kunci tu dan tolak pintu utk mengunci pintu kete tu la..

so...nak jadi cerita... die pegi keje pon lambat, dlm kul 12:45 tadi.. masa tu aku nak anto anak aku ke sekolah kebangsaan. Balik je aku dari sek. keb, semasa anak2 aku tgh mkn nasik aku dapat call dari nombor yg tak kukenali..

Aku : elo..

Abg : Mie...abg kt s.alam ni.. ade emergency skit... bleh tolong tak?

Aku : Napenye?

Abg : Abg terlock kete, kunci kat dlm, enjin hidup..henpon pon kt dlm kete..

Aku : Hmmm... (tetiba aku teringat email pasal unlock kete melalui henpon tu.. ). Cuba try g kat kete, nnt mimie try tekan kunci dr sini..

Abg : Jap..kene pinjam henpon org la...ini pakai public

Aku : ok..

Selepas itu, abg berjaya pinjam hp org.. dan aku pon cubalah mempraktikkkan seperti apa email tu cakap.. test punye test.. tak jadi ponnn... Abg cakap...agaknya sebab enjin hidup kot...mungkin gak le...

Last2..nak tanak aku kene la juga bergegas ke S. Alam.. Aku anto anak aku dulu ke sekolah agama.. sian diorang kene g awal..kul 1.30 lak tuh...

Sampai di petronas Glenmarie tu aku dah nmpk abg aku...aku kasi kunci spare.. bolehlah dia bukak pintu ketee.... dan kunci spare tu dia amik sekali... takut terjadi lagikkk... maklumlah sebab dah terbiasa kunci kete style camtu ngan kelisa..

sabo jek la kann....sib baik dia upah aku ngan susu coklat n kopok segera pedas... heheheh.....

3 comments:

buNga said...

akan tu jek upahnye... hahaha ayooook !

mimiejibam said...

itu jek laaa.... upah apa lagikkkk... wakakakakakak

maklong said...

alahai, kopok ngan susu je.. tak pelah skang kan zaman meleset..